Dalmatia 2010/4 - Ciepłe morza pod żaglami - morskie rejsy żeglarskie

Menu główne:

Dalmatia 2010/4

Rejsy > Żeglowaliśmy > 2010

home   l   załoga   l   trasa   l   jacht

Tym razem na morską wyprawę do Chorwacji wybra- ła się w pełni męska załoga z Koszalina. Rejs odbył się na przełomie czerwca i lipca. Wystartowaliśmy z Trogiru, by po dwóch dniach ambitnego żeglowania dotrzeć do mariny ACI (z basenem) w Dubrovniku.
Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc w południowej Dalmacji: Korculę, Dubrovnik, zat. Podskolj na wschodnim krańcu wyspy Mljet, Skriveną Lukę na dzikiej wyspie Lastovo, słynną Błękitną Grotę na wyspie Bisevo, Komizę na wyspie Vis, zatoki Necujam i Sesula na wyspie Solta, plażę na wyspie Okrug w okolicach Trogiru. Odkryliśmy rewelacyjne miejsce do wędkowania, gdzie ryby niemal same zaczepiały się na haczył - u nas najlepiej brały na makaron, który został po obiedzie. W ciągu popołudnia i poranka chłopaki załapali niemal 30 ryb, które Waldek bardzo smacznie przyrządził i mieliśmy świetny obiad. Smaczniejszych ryb wcześniej nie jadłem.
Dużo żeglowaliśmy jak na chorwackie standardy, gdyż w ciągu 50 godzin pokonaliśmy 275 Mm.