Ionian 2014 - Ciepłe morza pod żaglami - morskie rejsy żeglarskie

Menu główne:

Ionian 2014

Rejsy > Żeglowaliśmy > 2014

home   l   załoga   l   trasa   l   jacht   l   filmy

Wyprawa na niesamowicie zielone Wyspy Jońskie odbyła się w czerwcu 2014 roku. Ale przed wyruszeniem w rejs mieliśmy możność przez kilka dni pozwiedzać Ateny. Trzeba przyznać, że stolica Grecji to miasto niesamowitych kontrastów i chyba na tym polega w dużej mierze jej urok. Załoga zwiedziała Akropol i najsłynniejszą turystycznie dzielnicę Aten - Plakę. A w sobotę rano wyryszyliśmy autobusem dalekobieżnym z Aten do Lefkas, przejeżdżając po drodze przez Kanał Koryncki i słynny mega most w Patrze. 5-godzinna podróż nowym klimatyzowanym autobusem była całkiem przyjemna, a widoki za oknami bardzo ładne. W sobotę po południu po sprawnym przejęciu i zaształowaniu jachtu wyruszyliśmy w morze, by z Fefkas, mijając po drodze słynną wyspę greckiego milionera Onasisa - Skorpios, zacumować w Vathi na wyspie Meganisi. Po zacumowaniu tradycyjnie wznieśliśmy toast greckim winem za szczęśliwe ocalenia (bo na morzu nie pijemy alkoholu). A w kolejne dni byłu już tylko coraz piękniej i caraz ciekawiej, gdyż udało nam się odwiedzić zatokę Syvota i słynną ze swoej urody plażę Porto Katsiki na Lefkadzie, Fiskardo, Simis i znaną grotę Mellisani na wyspie Kelallinia, główny port i Błękitną Grotę na wyspia Zakynthos, no i najpiękniejszą z całej wyprawy wyspę Odyseusza - Ithaki. Nie obyło się bez przygód, gdyż na Kefallinii jeden z załogantów spadł z roweru, ale na tyle szczęśliwie, że skończyło się jedynia na otarciach skóry; aczkolwiek było trochę nerwowo. Besprzecznie największe wrażenie zrobiła na nas wszystkich niesamowicie zielona i poprzecinana licznymi uroczymi zatokami wyspa Odyseusza - Ithaki. Największym rozczarowaniem natomiast okazała się wyspa Zakynthos, może ze względu na nadmierne oczekiwania, które mieliśmy przed rejsem. Generalnie rejs była bardzo udany zarówno towarzysko, poznawczo jak i żeglarsko, gdyż udało się całkiem sporo, jak na ciepłe morza, popływać na żaglach. W sumie w rejsie w ciągu blisko 40 godzin żeglugi pokonaliśmy ok. 200 Mm. Na pewno warto wrócić na Wyspy Jońskie...