Adriatica 2017 - Ciepłe morza pod żaglami - morskie rejsy żeglarskie

Menu główne:

Adriatica 2017

Rejsy > Żeglowaliśmy > 2017

home   l   załoga   l   trasa   l   jacht   l   filmy

Rejs Adriatica 2017, który odbył się w I połowie lipca 2017 roku, miała wymiar międzynarodowy, gdyż niemal połowę załogi stanowili Ukrańcy, a i opuszczliśmy wody tertyorialne Chorwacji. Żeglowaliśmy na jachcie Sun Odyssey 36i po północnym Adriatyku. Portem macierzystym była marina Pula/Veruda. Wyszła nam w sumie bardzo fajna żeglarska wyprawa, gdyż w ciągu 50 godzin pokonaliśmy aż 250 Mm - to całkiem dużo jak na tydzień żeglugi. Po drodze odwiedziliśmy sporo ciekawych miejsc. Przede wszystkim Wenecję, gdzie byliśmy jedynym jachtem pod chorwacką banderą. Poza tym był Novigrad i wręcz magiczna, kultowa wysepka Susak, która jak zwykle okazała się być większą atrakcją od Wenecji. Poza portami kowticzyliśmy w urokliwych zatokach: na małej wysepce Sveti Ivan nieopodal Rovinj, a także po opłynięciu słynnego przylądka Kamenjak i w Uvala Portic. Zważywszy, że był to tylko tygodniowy rejs, okazał się on bardzo bogaty poznawczo, a i towarzysko było super. Klimat tej wyprawy najlepiej oddają pozwyższe slajdy i film.