Dalmatia 2010/3 - Ciepłe morza pod żaglami - morskie rejsy żeglarskie

Menu główne:

Dalmatia 2010/3

Rejsy > Żeglowaliśmy > 2010

home   l   załoga   l   trasa   l   jacht

Bardzo fajna wyprawa paczki wieloletnich przyjaciół z Warszawy i Łodzi, a do tego skipper z Lublina. Wyszedł z tego bardzo fajny towarzyski koktalj i bardzo udany rejs żeglarski, pomimo momentami trudnych warunków pogodowych. Pomimo morskiej inicjacji załoga bardzo dobrze im sprostała.
Odwiedziliśmy; Stari Grad, Hvar, zat. Gardina i miasteczko Korcula na wyspie Korcula, porcik Sucuraj na wschodnim cyplu i mnóstwo zotoczek na wyspie Hvar, miasteczko i zatokę Povlija oraz przeuroczy porcik rybacki Postira na wyspie Brac. Żeglując kana- łem Brackim podziwialiśmy wręcz mistyczny masyw górski Biokovo (1800 m.n.p.m.), który widziany z perspektywy morza i opatulony w różne konfiguracje chmur zapierał dech w piersiach. W ciągu tygodnio- wego rejsu na przełomie maja i czerwca pływaliśmy 40 godzin i pokonaliśmy 200 Mm  w zróżnicowanych warunkach pogodowych. 7 godzin żeglowaliśmy przy wietrze powyżej 6 B. Koło Hvaru złapała nas burza o sile 8-9 B i musieliśmy sztormować z wiatrem.