Saronic 2013 - Ciepłe morza pod żaglami - morskie rejsy żeglarskie

Menu główne:

Saronic 2013

Rejsy > Żeglowaliśmy > 2013

home   l   załoga   l   trasa   l   jacht   l   film

Rejs Saronic 2013 okazał się pod każdym względem wyjątkowy. Najbardziej wykwalifikowana i doświadczona załoga, 30. rejs kapitański skippera, duży i wygodny 50-stopowy jacht Bavaria, ładna pogoda i oczywiście urzękające swym pięknem: Zatoka Sarońska i Cyklady na Morzu Egejskim w Grecji. Planowaliśmy odwiedzić wyspy Kythnos, Serifos i Milos na Cykladach, Spetses, Hydrę, a także Poros i Aeginę na Zatoce Sarońskiej. No cóż, musieliśmy zweryfikować nasze plany i skrócić rejs po niespodziwanej kolizji z kutrem rybackim we wtorek rano w okolicach wyspy Serifos. Na szczęście nikomu z załogi nic się nie stało, a uszkodzenie dziobu jachtu nie stanowiło zagrożenia dla bezpieczeństwa żeglugi. Tym niemniej musieliśmy zawrócić na Serifos do najbliższego portu od miejsca zdarzenia, aby poddać się wymaganym w takich przypadkach procedurom. Przesłuchania świadków incydentu w Port Police trwały na tyle długo, że zdążyła się popsuć pogoda (zaczęło wiać 6-7 st. B przy pełnym słońcu) i niemożliwy stał się powrót uszkodzonym jachtem do Aten. Toteż w drogę powrotną z Serifos udaliśmy się promem.
W tym miejscu trzeba wyrazić olbrzymi szacunek menedżerom z greckiej firmy czarterowej Kekeris Yachts  Harrisowi i Marii za profesjonalizm najwyższej próby i pełne wspacie w niewątpliwie trudnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Dzięki nim, pomimo skomplikowanej sytuacji i olbrzymiego stresu, mogliśmy kontynuować nasz wypoczynek w Grecji. Współpraca z taką firmą to wielki komfort i przyjemność, toteż możemy tą firmę gorąco polecić. Z resztą greccy armatorzy jachtowi w ostatnich latach reprezentują bardzo wysoki poziom profesjnalizmu. Ich  jachty są zawsze znakomicie przygotowane, a obsługa sprawna i elastyczna. Również oficerowie z Port Police na wyspie Serifos byli wyrozumiali i przyjaźnie do nas nastawieni. No cóż, wyprawa okazała się bardzo trudna dla nas wszystkich, ale jednocześnie niesamowiecie inspirująca jeśli idzie o wnioski na przyszłość.