Karaiby 2011 - Ciepłe morza pod żaglami - morskie rejsy żeglarskie

Menu główne:

Karaiby 2011

Rejsy > Żeglowaliśmy > 2011

home   l   załoga   l   trasa   l   jacht   l   filmy

Na Karaiby wybraliśmy się w I połowie lutego 2011 r. Żeglowaliśmy po Windward Islands, czyli Wyspach Zawietrznych. Dla wyjaśnienia warto dodać, że Karaiby dzielą się na Małe i Wielkie Antyle. W skład Małych Antyli, które mają układ południkowy, wchodzą Wyspy Nawietrzne (na północy) i Wyspy Zawietrzne (na południu), które rozciągają się od Martyniki po Grenadę. Rejs miał być lightowy, prawie jak na Seszelach, ale anomalia pogodowe sprawiły, że nie było lekko. Tradycyjnie w tym czasie powinien wiać spokojny pasat o sile 4-5 st. B, ale nas co rusz dopadały burze ze szkwałami i shower-ami. Ciągłe refowanie i rozrefowywanie żagle, wkładanie i zdejmowanie sztormiaków... Ale również dzięki temu kilka razy dziennie mogliśmy podziwiać przepiękne, pełno kolorowe tęcze.  Generalnie wyprawa była bardzo udana zarówno z żeglarskiego, towarzyskiego jak i pozawczego punktu widzenia. Szkoda, że trwała tylko tak krótko.
W sumie rejs trwał 10 dni (zdecydowanie lepiej byłoby poświęcić na ten akwen przynajmniej 12 dni), w ciągu których na wygodnym katamaranie Nautitech 40 żeglowaliśmy blisko 60 godzin i pokonaliśmy 305 Mm. Udało się odwiedzić wszystkie najciekawsze miejsca i wyspy na Winward Islands: Bequia, Mayreau, Union, Palm, Mopion, Petit St. Vincet, Tobago Cays, Mustique, St. Vincent, St. Lucia, Martynique. Udało się nam również rozsamkować w specyficznej atmosferze Karaibów. Trzeba tam będzie kiedyś wrócić na dłużej.

Na Windward Islands niemal w ogóle nie ma marin, są za to urokliwe zatoki z krystalicznie czystą lazurową wodą, przyjaźni ludzie, którzy wprost z łodzi oferują na sprzedaż różne dobra: wodę, paliwo, ryby, ubrania, pamiątki i inne ciekawe materiały. Z reguły stoi się na kotwicy lub cumuje do boi. Tylko raz zacumowaliśmy wprost przy Lambies Restaurant w Clifton na wyspie Union, gdzie przy steel pan music granej na żywo na beczkach po paliwie (SŁUCHAJ) bawiliśmy się do późnej nocy. Na boi staliśmy na Tobago Cays, wielkiej rafie koralowej, gdzie znajduje się rezerwat żólwi morskich, a także na wyspie Mustique, gdzie swoje rezydencje mają wielcy tego świata - m.in. Mick Jagger i Tommy Hilfiger.